Friday, June 12, 2009

Enaknya mee udang



Baru-baru ini aku pergi makan mee udang kat Kuala Sepetang. Ala tempat makan yang popular tu...sampai masuk dalam program Warung Kita dan Progran Jalan-jalan Cari Makan tu. Tempatnya tak ler jauh dari bandar Taiping. Kebetulan ari tu aku gi ambik aalong dari MRSM...langsung ler cari tempat makan. Aku teringin nak makan mee..Hubby aku bagi cadangan agar kami pergi Kuala Sepetang je. Anak-anak aku pun setuju.

Bila sampai kat kedai tu ari dah malam. Masa tu tak ler ramai sangat..kami pun order ler...rupa-rupanya kita boleh pilih nak mee udang laut (original) ke atau nak udang sangkar. Udang laut ni mahal sikit..ada yang berharga RM 10.00, RM 12.00 atau RM 15.00 sepinggan. Manakala mee udang sangkar pula harganya cuma RM6.00 je. Kami pilih yang harganya RM 12.00 je. Bila sampai je mee kami...alamak banyaknya udang sampai meenya tak nampak sebab dilitupi oleh udang-udang tu. Rasanya pula...puhh!!!emm..yummy..hingga tak terkata...enak..tak macam mee udang yang biasa-biasa tu. Sapa-sapa nak cuba meh ler singgah kat Kuala Sepetang...rasa ler Mee Udang Mak Teh.


Hemm....yummyy.


Tengok...tinggal kulit udang jer...alhamdulillah kenyang.

1 comment:

  1. fuyooo...banyaknye udang..ni dh jadi udang mee. nanti balik kg bawaklah kami pi makan kt sana pulak. ngidam tau huhuhuh

    ReplyDelete