Friday, August 7, 2009

Explorasi Bahasa

Minggu lepas adalah minggu Bahasa so aku selaku Ketua Panitia Bahasa Melayu kenalah buat program kat budak2. Pening gak pala ni pikir nak wat aktiviti apa yang leh menyeronokkan dia orang ni. Maklum ler asyik dok dalam kelas pun boring gak. Last-last aku plan buat explorasi bahasa (ala-ala explorace), kuiz tatabahasa, deklamasi sajak, dan pertandingan menulis cerita lucu. alhamdulillah banyak penyertaan daripada murid2 sampai aku kena tutup penyertaan biarpun belum sampai tarikh tutup.Kejam gak rasanya...tapi kena tutup gak sebab takut bajet tak cukup...prinsip aku semua budak yang ambik bahagian aku mesti bagi hadiah walaupun sebatang pen. Baik kan cikgu Bib ni.

Aku rasa aktiviti yang paling budak2 aku enjoy ialah explorasi bahasa. Ya Allah gila2 jadinya tambah2 pelajar lower 6 yang handle program tu. macam2 denda yang dikenakan pada setiap check point. Aku cuma pantau je supaya program tu berjaya. Terima kasih ler wat anak2 didik aku terutama budak2 lower 6 yang tolong aku. Okay kita layannn gambar2 kat bawah ni ya.

Pelajar2 telah sedia untuk menyertai explorasi bahasa

Sedang cari nama pengarang buku - dalam library

Bincang nak buat apa lak lepas ni

Hakim sajak yang arif lagi bijaksana - aku, Niza n sorang pelajar lower 6.

johan Deklamasi sajak - nurul Farahwahida - anak didik aku ni.

Petugas sedang bertugas di salah satu check point.

No comments:

Post a Comment